maanantaina, syyskuuta 18, 2006

Lordin voitto herätti kiinnostuksen nuorisomusiikin kaupallisiin mahdollisuuksiin.

Suomalaisessa mediakentässä viime kevään Euroviisuista lähtien puhetta herättänyt populäärimusiikin suosion nousu puhuttaa yhä. Toimittajamme Nothingman otti selvää ilmiöstä.

Kaikki varmasti muistamme viime keväisen historiallisen Eurovisionin laulukilpailun, jonka Sodankylän oma mörrimöykky Lordi (kuvassa oikealla) voitti suomeksi käännetyllä coverillaan, eli versiollaan Leonardo Da Cohenin (samassa kuvassa vasemmalla) kappaleesta Hard Rock Hallelujah. Sen jälkeisenä kuusikuukautiskautena kansakuntamme on pikkuhiljaa totutellut nuorisoa villitsevän rock-musiikin julkisuuden lisääntymiseen, ja siihen, että tämä kovaääninen ja kiivastempoinen musiikinlaji on alkanut soida radiossa valtakunnallisia kanavia myöten. Kriitikot ja muut asioihin skeptisesti suhtautuvat tahot ovat jo ehtineet tuomita rock-musiikin ohimeneväksi hullutukseksi, villitykseksi, fadiksi.

Business-maailma saattaa kuitenkin olla eri mieltä. Kristallinkirkkaat, syvältä kumpuavat lähteet tietävät kertoa, että Lordille oltaisiin puuhaamassa taloudellisen voiton tavoitteluun perustuvia, kansalaisille vapaasti myytäviä tuotteita. Tarkoitus olisi ilmeisesti vuokrata myyntikoju Mikkelin torilta, jossa herra Lordi voisi myydä erinäisiä, hänen persoonaansa perustuvia myyntiartikkeleita. Tällaisia olisivat samojen lähteiden mukaan mm. Lordin musiikkia sisältävä äänite, Lordin perhealbumista kopioiduilla kuvilla koristellut tarrat, sekä Mogadishuun perustettava, koko perheelle suunnattu interaktiivinen konferenssi- ja vapaa-ajankeskus Lordi-Landia.

2 kommenttia:

Käyttäjä vaihdettu kirjoitti...

Uusi Kurvi Blogi pahoittelee Lordi-yhtyeen ihailijoille Mr. Lordin kuvan näyttämisestä aiheutunutta mielipahaa. Toivomme kokijoidemme osoittavan sivistynyttä käytöstapaa ja välttävän esimerkiksi Uusi Kurvi Blogin kääntämistä ylöalaisin.

Ilbis kirjoitti...

Mitä sä Rusa anteeks pyytelet, onhan sillä kuitenkin se maski päässä!